Schilderij en Portret - klantenservice


Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.

> Is mijn foto geschikt voor een schilderij?
Bijna elke foto of afbeelding is geschikt voor een schilderij. Omdat wij elk schilderij met de hand schilderen, kunnen we details improviseren (zoals ontbrekende details, beschadigingen op de originele foto, etc.). Wel is het voor realistische schilderijen zo, dat hoe mooier de foto is, hoe mooier ook het schilderij wordt. Mail ons je foto toe en we geven je vrijblijvend advies.

> Ik heb een speciaal verzoek - is dat mogelijk?
Ja, er is heel veel mogelijk. Een greep uit de mogelijkheden:
* de achtergrond van een schilderij vervangen
* de kleuren van een schilderij wijzigen
* een schilderij schilderen in zwart/wit of sepia
* een detail van een foto veranderen
* een detail van een foto uitvergroten
* twee of meer foto´s combineren tot 1 schilderij
* kleur toevoegen aan een zwart/wit schilderij
* een drieluik maken van in plaats van een enkel schilderij
* een andere schilderstijl hanteren
* een tekst (bijv. datum) aan een schilderij toevoegen
* ...
Heb je een speciaal verzoek, stel je vraag gerust. We laten weten wat mogelijk is.

> Hoe vind ik een schilderij dat bij mij past?
Schilderij en Portret.nl biedt je de gelegenheid om opdracht te geven voor het maken van een portret of schilderij aan de hand van een foto of afbeelding (bijv. een eigen ontwerp, collage of creatie) die je zelf aanlevert. Stuur ons de afbeelding met je verzoek, en we geven aan wat mogelijk is.

> Hoe bestel ik een schilderij of cadeaubon?
Een schilderij bestellen is heel eenvoudig. Stuur ons je verzoek via onze website of naar ons post/ophaaladres (zie contact voor adresinformatie) en we sturen je spoedig mogelijk een vrijblijvende offerte toe. Na jouw akkoord en (aan)betaling (25% van totaalbedrag) gaan we direct voor je aan de slag!

> Is het ook mogelijk andere formaten te bestellen?
Als je een schilderij bestelt via onze ´Kunst op Maat´ service, kun je helemaal zelf aangeven in welke formaat je je schilderij wilt bestellen. Ook zeer grote doeken zijn mogelijk.

> Zijn BTW en verzendkosten bij de prijs inbegrepen?
Je ontvangt van ons een offerte, waarop de prijzen inclusief BTW (21%) vermeld staan. Ook zijn de kosten voor het opspannen van het doek op een stevig spieraam meegenomen. De verzendkosten zijn nog niet in de prijs inbegrepen. Deze bedragen normaliter euro 15,- per schilderij; voor hele grote formaten ligt dit hoger. Je kunt er ook voor kiezen het schilderij zelf op te halen. Je betaalt dan uiteraard geen verzendkosten.

> Hoe weet ik of het schilderij aan mijn wensen voldoet?
Wij werken met zeer ervaren en getalenteerde schilders. Wat de kwaliteit van je eigen schilderij betreft: als het schilderij klaar is, mailen wij je een digitale foto van het schilderij. Je kunt dan bekijken of het aan jouw wensen voldoet. Pas wanneer je hebt aangegeven dat het schilderij helemaal naar je zin is, zal het worden afgerond. Mocht je onverhoopt naar aanleiding van de foto en na eventuele aanpassingen toch niet tevreden zijn, dan geldt onze ´niet tevreden, geld terug´-service.

> Hoe krijg ik het schilderij thuis?
Je kunt het schilderij zelf ophalen bij een van onze galeries/lijstenmakers te Amersfoort of thuis laten bezorgen. Door het schilderij op te halen bespaart je verzendkosten. Ook kun je zelf kiezen wanneer je het ophaalt. Het bezoekadres en de openingstijden geven we door bij je bestelling.

Laten opsturen kan natuurlijk ook. We sturen het schilderij zorgvuldig verpakt naar je toe met de pakketservice. Het schilderij wordt je op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur aangeboden door de koerier.

> Is het schilderij opgespannen of ingelijst?
Alle onze schilderijen worden vakkundig opgespannen. Het kan dus zo aan de muur. Als je het schilderij ook ingelijst wilt hebben, kan onze lijstenmakerij daar goed bij helpen. We werken samen met gerenomeerde lijstenmakers, maar je kunt het schilderij ook door een andere lijstenmakerij laten inlijsten.

> Mijn schilderij blijkt bij aankomst beschadigd, wat moet ik doen?
De schilderijen worden goed verpakt verzonden, juist om beschadiging te voorkomen. Mocht er desondanks iets mis zijn gegaan tijdens het verzenden, dan horen wij dat graag zo spoedig mogelijk en zorgen we voor een oplossing.

Wij verzoeken je dan ook om direct na ontvangst te controleren of je het schilderij in goede staat hebt ontvangen en ons direct van eventuele beschadigingen op de hoogte te stellen. Neem hiervoor contact met ons op.

> Hoe langt duurt het voor ik mijn schilderij in huis heb?
Wij doen ons best om het schilderij zo snel mogelijk bij je thuis te bezorgen. De schilderijen worden met de hand geschilderd en moeten daarna enige tijd drogen. Als het schilderij droog is, wordt het opgespannen. De totale levertijd is circa 6 weken.
Let op: tijdens kerst- en andere feestperiodes kan de verzendtijd langer zijn; bestel dus op tijd! Als je het schilderij om welke reden dan ook voor een bepaalde datum in huis wilt hebben, laat het ons dan weten. We houden hier dan zoveel mogelijk rekening mee.

> Ik heb een Cadeau- of Kortingsbon - hoe kan ik die gebruiken?
Als je een kortingsbon of -code hebt, geef die dan aan bij je bestelling.
Let op: kortingsbonnen en -codes zijn beperkt geldig. Op de bon staat de datum tot wanneer je er gebruik van kunt maken.
Lees onze onafhankelijke klantrecensies op Marktplaats.nl